marți, 25 octombrie 2016

Gara Regală Băneasa



Gara Băneasa este o gară din cartierul Băneasa, Bucureşti. Ea a fost construită de către Direcţia Generală a CFR în 1936 cu scopul de a crea un cadru solemn pentru primirile regale. Planurile au fost întocmite de arh. Duiliu Marcu, iar execuţia a aparţinut echipei condusă de ing. Mihai Gheorghiu. După 1950, gara este folosită de autorităţile comuniste drept gară de protocol pentru „trenurile prezidenţiale” ale şefilor de stat ai României şi pentru primirea oficialităţilor străine.


Actualmente nu este folosită de CFR pentru traficul de călători, decât ocazional, mai ales pe timpul verii, când opresc două perechi de trenuri sezoniere care circulă pe rutele Timişoara-Mangalia şi Deva-Mangalia. În 2007, gara a fost temporar închisă datorită lucrărilor în desfăşurare la Culoarul IV Pan European (segmentul Arad-Constanţa).


Gara a fost gara regala pana in anul 1947, dupa care a devenit gara prezidentiala. In perioada in care era gara prezidentiala era folosita de Gheorghe Gheorghiu Dej pentru deplasarile sale, dar si pentru primirea delegatiilor straine prezidentiale. Gara avea un sistem de aer conditionat (poate de provenienta americana) si super performant pentru anii 50-60. La primirea delegatiilor oficiale se acoperea peronul cu un imens covor persan. Seful garii era cel care facea mersul trenului atat pentru trenul special cat si pentru locomotiva ante-mergator, care de obicei mergea cu 30 minute inaintea trenului special din motive de securitate.


Gara Băneasa este situată în apropierea Vilei Minovici, a Fântânii Mioriţa şi a Podului Mioriţa. În anii 2006-2007 in imediata apropiere au fost dezvoltate ansamblurile de birouri S-Park si Bucharest Business Park precum si cateva ansambluri rezidentiale.

Sursa : Wikipedia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu